דו”ח חדש באו”ם: המלחמה בסמים נכשלה – צריך לקדם לגליזציה

“המלחמה העולמית בסמים, אשר נמשכת מזה עשורים רבים, הינה כשלון נחרץ אשר גרם לתוצאות הרסניות לאזרחים, לחברה ולסביבה ברחבי כל העולם.” כך קובע דוח חדש אשר יוצג ביום חמישי השבוע בכנס בו ישתתפו נציגים ומנהיגי מדינות מכל העולם.

נראה כי הלגליזציה קרובה מתמיד

ביום חמישי השבוע, ייפגשו מנהיגי מדינות מרחבי כל העולם לכנס, בו יוצג דוח בינלאומי חדש הקורא ללגליזציה של סמים. הדוח מציין כי “המלחמה בסמים” נכשלה כשלון חרוץ וקורא למנהיגים לעודד ולקדם הליכים של לגליזציה ורגולציה של סמים במטרה להביא להפסקת האלימות הנובעת משוק הסמים הבלתי חוקי.

קופי ענאן
קופי ענאן

בין שאר המנהיגים אשר ישתתפו בכנס ניתן למצוא גם את הנשיאים לשעבר של ברזיל, קולומביה, מקסיקו ושווייץ וכן את ראש ממשלת יוון, את מזכיר האו”ם לשעבר קופי ענאן, מזכיר המדינה של ארה”ב לשעבר ג’ורג’ שולץ, יו”ר ה-FBI לשעבר פול וולקר ועוד מנהיגים בכירים רבים אשר ישתתפו בכנס שייערך ביום ה’ הקרוב בניו-יורק.

דוח הוועדה הבינלאומית למדיניות הסמים

ייתכן ואלו האזהרות שפירסם ארגון אנונימוס שהצליחו להרתיע גורמים בצמרת מקבלי ההחלטות, או שמא העובדות בשטח שבזכות האינטרנט קשה מאוד להתעלם מהן כבעבר, אך נראה כי העולם מתחיל להתעורר ולהבין שהמלחמה הקשה בסמים לא עובדת.

מנהיגי מדינות רבים כבר הצהירו על תמיכתם בלגליזציה ושינוי חוקי הסמים, ביניהם מושל מדינת ניו-יורק לשעבר, מתמודדים לבחירות שמדליקים ג’וינטים בפומבי, שופטים בכירים, נשיא פולין לשעבר, מנהיגי מדינות באמריקה הלטינית, ארגון הצלב האדום, ראש ממשלת סלובקיה ועוד ועוד מנהיגים שחודלים מלהתעלם מהעובדות שצפות לפני השטח.

בדוח, שכולל 24 עמודים ושנכתב ע”י הוועדה העולמית למדיניות סמים, נקבע כי “המלחמה העולמית בסמים, אשר נמשכת מזה עשורים רבים, הינה כשלון נחרץ אשר גרם לתוצאות הרסניות לאזרחים, לחברה ולסביבה ברחבי כל העולם.”

“על מנהיגי ציבור ופוליטיקאים לאזור אומץ ולומר בקול רם את מה שרבים כבר מבינים אך לא מעיזים להגיד: העובדות מציגות באופן חד-משמעי כי האסטרטגיות הדכאניות של המלחמה בסמים לא יפתרו את בעיית הסמים וכי המלחמה בסמים מעולם לא עבדה, לא עובדת וגם לא תעבוד”, מצויין בדוח.

תומכי הלגליזציה מאושרים

תומכי לגליזציה בכל העולם שמחו לשמוע את הדיווח על הכנס הקרוב. ארגון LEAP (‘גורמי אכיפה בעד לגליזציה’) הודיע כי הוא מעודד לשמוע על הדוח החדש ועל מסקנותיו.

“השאלה האם לגליזציה של סמים היא נושא חשוב וראוי לדיון איננה רלוונטית עוד”, אומר ניל פרנקלין, מנכ”ל הארגון וקצין משטרה לשעבר. “נשיאים לשעבר ומנהיגי מדינות מכל העולם שמים את נושא הסמים במקום בו הוא ראוי להיות – בראש רשימת הנושאים הדורשים התייחסות בינלאומית רצינית”.

“כשוטר במחלק הסמים, ראיתי ממקור ראשון כיצד השיטה אינה עובדת ורק גורמת ליותר אלימות ופשיעה, ומזיקה לאנשים ולסביבתם גם מבחינה בריאותית, גם מבחינה בטיחותית וגם מבחינה כלכלית – בין אם הם צורכים את הסמים בעצמם ובין אם לאו”, הוסיף פרנקלין.

הדוח המלא יפורסם באתר: www.globalcommissionondrugs.org

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר